A Tesla Model 3 az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal töréstesztjén kiválóan vizsgázott. Mindhárom főkategóriát, a frontális ütközést, az oldalütközést oszloppal és az oldalütközést fallal, a maximálisan adható öt csillaggal teljesítette. Ráadásul az alkategóriák értékelésekor sem találtak semmilyen kifogást az új modellben.
A Tesla Model 3 egyébként olyan rivális modelleket utasított maga mögé a törésteszteken, mint a C-osztályos Mercedes, vagy a BMW 3-as sorozata, ezek ugyanis a sofőrvédelem területén a megszerezhető öt csillagból csak négyet sikerül elérni frontális ütközéskor. Ez nem véletlen, hiszen a Tesláknak van egy hatalmas előnyük: nincs bennük belsőégésű motor és így elől óriási gyűrődő-zóna áll rendelkezésre a keletkező energia "elnyelésére".
Ezekről a töréstesztekről készült videók itt megtekinthetők, amelyeken bárki láthatja, hogy milyen hatással voltak a karosszériára, illetve a tesztbábuk állapotára az egyes tesztek.
A Tesla külön merevítő elemet használ a Model 3 elülső részében, amely látható a frontális ütközést bemutató videóban is. Egyébként a Teslák karosszériája nem véletlenül ilyen ellenálló. Elon Musk életrajzi könyvében leírta, hogy a hegesztés területén korábban komoly tudásra tettek szert. A másik vállalatuknál, a rakétagyártással foglalkozó Space X-né megszerzett tapasztalatoknak most komoly hasznát vették a járműgyártás során.
Ráadásul a törésteszt eredménye egyúttal azt is jelentette, hogy Elon Musk vállalata az egyetlen olyan autógyártó a világon, amelynek minden egyes gyártott modellje a lehető legjobb értékelést kapta az amerikai hatóság törésteszteken. Már csak azért is, mert korábban a Tesla Model S és a Tesla Model X is minden kategóriában öt csillagot szerzett.
Az NHTSA ranglistája most úgy néz ki, hogy a Tesla Model 3 után, a Model S-ben, majd a Model X-ben a legkisebb a valószínűsége annak, hogy a sofőrt egy baleset történtekkor sérülés érje.
© 2018 - 2022 Híreink.hu | Created by: profiwebmester.hu