Tudod-e, hogy melyek a sportolás jótékony hatásai a gyerekekre?

Tudod-e, hogy melyek a sportolás jótékony hatásai a gyerekekre? - Hireink.hu


A legfontosabb: tiszteljük annyira gyermekünket, hogy ne kényszerítsük olyasmire, amit nem szeret. Inkább hagyjuk, hogy egyedül válasszon, még akkor is, ha minden harmadik hónapban máshova kell beíratnunk.

Tudtad azt, hogy egyes híreink akár 3.200 weboldalon is megjelenhetnek és akár 300.000 embert, céget is elérhetnek?
További információkért keresd hírszerkesztőnket! Kattints ide!

A jó hír az, hogy a gyermekek ösztönösen szeretnek mozogni. Amint annak tudatára ébrednek, hogy kezüket és lábukat használva képesek a helyváltoztatásra, szülő legyen a talpán, aki képes lépést tartani izgága csemetéjével. A kíváncsi gyermekek pedig fáradságot nem ismerve képesek szaladgálni, ugrálni, fogócskázni, fára mászni.

Azonban az életkor előrehaladtával a gyermekeknek meg kell tanulniuk az iskolában egy helyben ülni, és a tanulással töltött idő gyakran a mozgás rovására megy. Szabadidejükben pedig inkább a számítógépes játékokat választják a sportolás helyett, a mozgáshiány pedig idővel különböző problémák, betegségek kialakulásához vezethet, legyen szó túlsúlyról, mozgásszervi, ízületi panaszokról, a csigolyák közötti porckorongok károsodásáról, hátfájásról, gerincproblémákról, vagy éppen a mozgásszegény életmód következtében elszenvedett sérülésekről, melyek kockázata ilyenkor sokkal magasabb. A következő cikkben röviden összefoglaljuk, hogy miért is bír kiemelt jelentőséggel a rendszeres testmozgás gyermekkorban, milyen jótékony hatásai vannak a testi, lelki és mentális fejlődésre egyaránt.


Értékképző

A sportolás egyben az önismeret magasiskolája is. Megtanít méltósággal nyerni és emelt fővel veszíteni, őszinte alázatra nevel már kisgyermekkortól. Nagyon sokat ad a gyermekek személyiségfejlődéséhez. A különböző csapatjátékokban megtapasztalhatják, milyen fontos az alkalmazkodóképesség – mások elfogadása és a magunk helyének megtalálása az adott közösségben – amely az együttműködés alapfeltétele. Fair playre, segítőkészségre, másokért való odafigyelésre tanít. Az egyéni sportoknak köszönhetően pedig sokat fejlődik a gyerekek a kitartása, a megküzdési képessége, az akaratereje. Ezekkel a készségekkel és tulajdonságokkal felvértezve pedig az élet bármely területén könnyebben veszik majd az akadályokat.


A babának is kell a sport…

Mikor van túl korán? Az úszáshoz például soha sincs túl korán – manapság még az újszülötteknek is tartanak különböző típusú úszás programokat. A csecsemők számára tartott vizi tornára már 2-3 hónapos korától beíratható, ez segít a mozgékonyságának fejlesztésében, a hátgerinc izmainak megerősödésében és a csontozat egészséges fejlődésében is.

Egy éves korától olyan sportokra is elkezdheted felkészíteni, amelyekre még valójában nem áll készen (biciklizés, labdarúgás, műkorcsolya, síelés), de a későbbiekben szeretnéd, ha kipróbálná. Fejleszd az egyensúlyérzékét úgy, hogy fél lábon áll vagy ugrál egyikről a másikra. Más gyakorlatok, mint az ugrálások vagy nyújtózkodások szintén elősegítik a megfelelő növekedést és a harmonikus testi fejlődést.

A 3-5 éves gyerekek szeretnek csoportosan játszani, a számukra ennek megfelelően kell az egyszerűbb mozgásformák közül választani.

Tudod-e, hogy melyek a sportolás jótékony hatásai a gyerekekre? 2 - Hireink.hu


A sport magával ragad

A sport az érzelmeinkre is jótékony hatást gyakorol, boldoggá tesz. Képes olyan állapotba hozni az embert, amely egy semmivel sem összehasonlítható érzést szül, a küzdelem élvezetéből sarjadó áramlás élményt. „Amikor az ember teljesen eggyé válik azzal, amit csinál és tudja, hogy erős, és legalábbis az adott pillanatban ő maga irányítja sorsát, és az eredményektől függetlenül úgy érzi, hogy minden milyen jó… akkor éli át teljes lényével, hogy áramlik benne az élet. Ez a flow.” Az alábbi mondat Csíkszentmihályi Mihály pszichológustól, a pozitív pszichológia egyik legnagyobb atyjától származik.


Mentális tuning

Óvodás kortól kezdve a különböző sportok által fejleszthetjük tovább a gyermekek mozgásos képességeit, amik hozzásegítik őket az agyféltekék közötti gyorsabb átváltáshoz, a gyors idegpályák kialakításához, a gondolkodás gyorsaságának fejlesztéséhez, ezáltal pedig az iskolában is jobb teljesítményt nyújtanak, kiemelkedőbb eredményeket érnek el.


Javaslatok a megfelelő sportág kiválasztásához a gyermek temperamentumának függvényében

  • Azokat a gyermekeket, akiket a spontaneitás jellemez és akikben versenyszellem lakozik, beírathatjuk teniszre, táncra, golfra, síelésre vagy esetleg gokartra. 
  • Ha a gyermek inkább magába forduló és szereti a győzelmet csak a magáénak tudni, akkor a legjobb választás számára a biciklizés vagy az úszás.
  • Az agresszívebb gyermekeknek a fegyelmezettséget igénylő sportok ajánlottak és amelyek ugyanakkor segítenek az agresszivitásukat önuralommal helyettesíteni, mint például a harcművészetek, tenisz vagy kerékpározás.
  • A társaságot kedvelő gyermekeknek olyan sport kell, amelyben sok a kölcsönhatás és a csapatmunka: labdarúgás, röplabda, ping-pong, golf, tenisz, harcművészetek vagy tánc.


Egy kis ráhangolódás

Ahhoz, hogy gyermekünk kedvet kapjon egy-egy sportághoz, nagyban segítheti az is, ha velünk együtt megnéz egy-egy mérkőzést, sporteseményt élőben vagy sportközvetítésen keresztül. Továbbá jó szívvel ajánljuk Nektek a megújult Da Vinci TV csatorna Sportlabor c. műsorát, amelyet a televízión vagy a Da Vinci Kids applikáción keresztül is követhettek. Ebben a sorozatban gyerekekkel és profikkal is találkozunk a sport világából. A profik elárulják, mi történik, amikor játszunk, megosztják Veletek tippjeiket, hogy még ügyesebbek lehessetek, segítenek megérteni a nézőknek a sport történetét, miközben érdekes tudományos tényeket is bemutatnak.

Tehát itt az idő: sportra fel!


  Hireink.hu    Petrován Pál  

Érdekesnek találtad cikkünket?
Legyél te is a támogatónk!


A Hireink.hu támogatási programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek hozzánk és támogatásukkal segíthetik, hogy hírszerkesztői, blogírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogasd te is a politika és bulvár mentes pozitív harek folyamatos megjelenését. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhatsz a minőségi hírszolgáltatáshoz!


„Régóta olvasom a Hireink.hu-t és a cikkei között minden nap találok érdekfeszítőt!” V. Henrietta - Támogató


„Jó látni, hogy van olyan híroldal is, ahol a korrekt tájékoztatás a legfontosabb, és nem a bulvár vagy a politika uralja a cikkeket. Köszönöm.” N. Tamás - Támogató


Csatlakozz programunkhoz, támogasd munkánkat egyszeri vagy rendszeres hozzájárulással!

 

 

Támogatom a Hireink.hu-t

 

A weboldal támogatója a MarketingMentorod.hu - Az automatikusan működő marketing rendszer!


A weboldal támogatója a sportradar.hu hirdető oldal.
Sport Radar Hirdetésfeladás itt - Segítünk megtalálni sporteszközeit és sport szolgáltatásait! - sportradar.hu


Hireink.hu
- Politika és bulvár mentes, pozitív híroldal.


Figyelem! Az itt látható cikk másolása és tartalmának megjelenítése más weboldalakon csak abban az esetben lehetséges, ha ennek a cikknek, mint forrásnak a pontos megjelenítése is megtörténik. Ellenkező esetben nem járulunk hozzá más weboldalakon történő megjelentetéséhez!

Ha érdekesnek találtad, kérlek oszd meg másokkal is! Köszönöm!

 

Töltsd le ingyenes tanulmányunkat, amiből megtudhatod...


Hogyan csábíthatod magadhoz még akár a konkurensed vevőit is?

OKÉ, LETÖLTÖM



Figyelem! Ha neked túl sok a vevőd, akkor ez nem neked szól! Jobb ha nem tudod meg, mások hogyan fogják elcsábítani a vevőidet! Ha ezt a szöveget nem akarod többé látni, kattints ide:

KÖSZÖNÖM, NEM ÉRDEKEL