Tudtad azt, hogy a séta a legjobb orvosság?

Tudtad azt, hogy a séta a legjobb orvosság? - hireink.hu


Hallottad már azt, hogy „A séta a legjobb orvosság?”

Ez az idézet Hippokratésztól származik, aki már évezredekkel ezelőtt is előszeretettel javasolta pácienseinek a sétát a testi és lelki egészség fenntartásához. Bő kétezer évvel később pedig a tanai még mindig helytállónak bizonyulnak, hiszen akár már napi 15-30 perc séta is bizonyítottan hatalmas változásokat okozhat a testünkben és ezzel együtt az egész életünkben.

Tudtad azt, hogy egyes híreink akár 3.200 weboldalon is megjelenhetnek és akár 300.000 embert, céget is elérhetnek?
További információkért keresd hírszerkesztőnket! Kattints ide!

Hogy pontosan miért, azt most 10 pontban gyűjtöttük neked össze.

1.  Pozitív változások az agyban

Tanulmányok kimutatták, hogy az alacsony intenzitású aerob gyakorlatok – mint amilyen a sétálás is – védelmet nyújtanak a korai demencia ellen, csökkentik az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát és javítják a mentális egészségünk.

Tudtad azt, hogy a séta a legjobb orvosság? 1 hireink.hu


2. Látásjavulás

Annak ellenére, hogy józan paraszti ésszel az ember úgy gondolja, hogy a szemeinkre van legkevésbé hatással a sétálás, ez nem így van. A rendszeres sétálás segíthet a glaukóma (zöldhályog) leküzdésében és enyhíti a magas szemnyomást.

Tudtad azt, hogy a séta a legjobb orvosság? 2 hireink.hu


3. Szívbetegségek megelőzése

Az Amerikai Szív Társaság (American Heart Association) tanulmányai szerint a séta épp olyan hatékony a szívbetegségek és stroke megelőzésében, mint a futás. A rendszeres séta ugyanis csökkenti a magas vérnyomást, a koleszterinszintet és javítja a vérkeringést.


4. Megnövekedett tüdőkapacitás

A gyaloglás egy aerob testmozgás, amely növeli az oxigénáramlást a véráramban, eltávolítja a felesleges toxinokat és hulladékokat, valamint fitten tartja a tüdőnket. A jobb és mélyebb légzés miatt pedig egyes tüdőbetegségek kockázatait is csökkenthetjük, illetve a már esetlegesen meglévők tüneteit enyhíthetjük.


5. A hasnyálmirigyre gyakorolt kedvező hatások

Nehéz elhinni, de tanulmányok bizonyították, hogy a rendszeres séta sokkal hatékonyabb eszköz a cukorbetegség megelőzésére, mint a futás. Az ezzel kapcsolatos kutatásrávilágított, hogy a sétálók csoportjában lévő alanyok csaknem 6-szor nagyobb glukóztolerancia javulást értek el, mint a rendszeresen futó alanyok csoportja a 6 hónapos megfigyelési időszak alatt.


6. Javuló emésztés

Napi 30 perc séta nemcsak jelentősen csökkenti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát, de elősegíti a bélmozgásainkat, ezzel javítja az emésztést és a székrekedést.


7. Tónusos izmok

Az izomtónus és testsúlycsökkenés gyaloglás útján is elérhető. Tízezer séta közben megtett lépés már felér egy konditermi edzéssel, különösen, ha a séta bizonyos szakaszaiban leejtőn vagy emelkedőn sétálunk. A konditeremben történő edzéssel ellentétben azonban itt csak a legritkább esetekben keletkezik izomláz, így akár intenzíven végezhető minden egyes nap.


8. Keményebb csontok és izületek

A séta elősegíti a mozgékonyságot, erősíti a csontokat, ezáltal csökkenti a csonttörés kockázatát. A témában végzett tanulmányok azt javasolják, hogy napi 30 perc sétát iktassunk be az életünkbe, ezzel ugyanis már látványosan csökkenthetjük az ízületi fájdalmakat, a merevséget és a gyulladást.


9. Hátfájás csillapítás

A sétálás igazi mentőöv lehet azok számára, akik rendszeres hátfájásokkal küzdenek. Mivel a séta javítja a vérkeringést, ezért a gerincstruktúrára is jótékony hatással van, hosszútávon javítja a testtartást és a gerinccsigolyák rugalmasságát, ami létfontosságú lehet az egészséges gerinc szempontjából.


10. Nyugodtabb gondolkodás

A gyaloglás képes csökkenti a depressziós tüneteket még a súlyos depressziós zavarokban szenvedő betegeknél is. Nem beszélve arról, hogy egy kellemes séta a legjobb baráttal vagy egy romantikus séta a szívünknek kedves személlyel természetes hangulatfokozóként hathat a közérzetünkre.


  Hireink.hu    Petrován Pál  

Érdekesnek találtad cikkünket?
Legyél te is a támogatónk!


A Hireink.hu támogatási programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek hozzánk és támogatásukkal segíthetik, hogy hírszerkesztői, blogírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogasd te is a politika és bulvár mentes pozitív harek folyamatos megjelenését. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhatsz a minőségi hírszolgáltatáshoz!


„Régóta olvasom a Hireink.hu-t és a cikkei között minden nap találok érdekfeszítőt!” V. Henrietta - Támogató


„Jó látni, hogy van olyan híroldal is, ahol a korrekt tájékoztatás a legfontosabb, és nem a bulvár vagy a politika uralja a cikkeket. Köszönöm.” N. Tamás - Támogató


Csatlakozz programunkhoz, támogasd munkánkat egyszeri vagy rendszeres hozzájárulással!

 

 

Támogatom a Hireink.hu-t

 

A weboldal támogatója a MarketingMentorod.hu - Az automatikusan működő marketing rendszer!


A weboldal támogatója a sportradar.hu hirdető oldal.
Sport Radar Hirdetésfeladás itt - Segítünk megtalálni sporteszközeit és sport szolgáltatásait! - sportradar.hu


Hireink.hu
- Politika és bulvár mentes, pozitív híroldal.


Figyelem! Az itt látható cikk másolása és tartalmának megjelenítése más weboldalakon csak abban az esetben lehetséges, ha ennek a cikknek, mint forrásnak a pontos megjelenítése is megtörténik. Ellenkező esetben nem járulunk hozzá más weboldalakon történő megjelentetéséhez!

Ha érdekesnek találtad, kérlek oszd meg másokkal is! Köszönöm!

 

Töltsd le ingyenes tanulmányunkat, amiből megtudhatod...


Hogyan csábíthatod magadhoz még akár a konkurensed vevőit is?

OKÉ, LETÖLTÖM



Figyelem! Ha neked túl sok a vevőd, akkor ez nem neked szól! Jobb ha nem tudod meg, mások hogyan fogják elcsábítani a vevőidet! Ha ezt a szöveget nem akarod többé látni, kattints ide:

KÖSZÖNÖM, NEM ÉRDEKEL