A keresőoptimalizálás alapjai

A keresőoptimalizálás alapjai - Hireink.hu

Mi az a SEO?

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) nem más, mint a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítása. Itt arra törekszünk, hogy egy adott kifejezésre minél előrébb szerepeljünk az organikus, normál találatok között.

A fizetett hirdetések a Google PPC (Pay-Per-Click) kategóriába tartoznak. Itt azért fizetünk, hogy adott kifejezésekre a mi tartalmunk jelenjen meg jó helyen a hirdetések között. Ezt gyakran szokták SEA-nak is, vagy Search Engine Advertisingnak is hívni.

A két kategória együtt alkotja a SEM-et (Search Engine Marketing) vagyis a Keresőmarketinget. Azt tehát érdemes látni, hogy a SEM nem más, mint SEO + PPC. Ezt nagyon sokan keverik, és a PPC-t is a SEO részeként tekintik.

Tudtad azt, hogy egyes híreink akár 3.200 weboldalon is megjelenhetnek és akár 300.000 embert, céget is elérhetnek?
További információkért keresd hírszerkesztőnket! Kattints ide!


A keresőoptimalizálás során az organikus, tehát a nem fizetett keresési eredményekre koncentrálunk.

A Google a világ legnagyobb keresője, ezért most erről lesz szó, de ezek az alapok igazak a többi nagy keresőre (Yahoo, Bing, DuckDuckGo), vagy akár a többi tematikus keresőre is (Youtube SEO, LinkedIn).

A keresőoptimalizálás alapjai


Azt, hogy egy kifejezésre egy weboldal hányadik helyen szerepel, azt sok tényező befolyásolja. Ezek közül jelenleg ez tekinthető a 3 legfontosabb csoportnak:

  1. Mennyire jól van felépítve technikailag az oldal? (technikai SEO)
  2. Mennyire van jól megírva adott kulcsszóra / kifejezésre / témára a tartalom az oldalon? (on-page, tartalmi SEO)
  3. Hány egyéb weboldal hivatkozik arra a weboldalra / tartalomra, mint hiteles forrásra? (off-page SEO)
  4. Ezeken kívül persze számos egyéb tényező szerepet játszik vagy játszhat a Google rangsorolásánál (pl. a RankBrain algoritmus, a domain életkora stb.), de ez a 3 kategória határozza meg alapvetően egy oldal helyét.


A keresőoptimalizálást ez alapján erre a 3 fő részre érdemes bontani:

  1. technikai SEO
  2. on-page SEO / on-site SEO / belső SEO (tartalmi, szövegírási dolgok)
  3. off-page SEO / off-site SEO / külső SEO (backlinkek, hivatkozások más oldalakról)
A keresőoptimalizálás alapjai SEO - Hireink.hu

A fő SEO elemek

Technikai SEO

Vannak akik a technikai SEO-t és az on-page SEO-t egy kategóriába szokták sorolni. Ez nem hiba, de ezeket sokkal szerencsésebb külön kezelni. Amikor egy projekttel foglalkozunk, akkor a technikai SEO-t érdemes előre venni. Ez biztosítja ugyanis, hogy az oldalt indexálni tudja az algoritmus, ezáltal pedig értelmezni tudja az on-page SEO elemeket rajta.

Vagyis a technikai SEO az alap, arra kell felépíteni az on-page SEO-t, és azt követően jön az off-page SEO. A tech SEO egy külön szakterület.


Ha hüvelykujj-szabályként ellenőrizni akarjuk, hogy mennyire jó egy oldal technikai felépítése, akkor használjuk a Google PageSpeed Insights szolgáltatását: 


Ez megmutatja, hogy az oldal:

  • mennyire gyors
  • mennyire jó a UX (felhasználói élmény)
  • mennyire mobilbarát, mert ma már alapkövetelmény, és egyébként SEO faktor is, hogy egy oldal mobilbarát legyen. Ehhez használjuk a Google Mobilbarát teszt weboldalát!


On-Page (tartalmi) SEO

Az on-page SEO, vagy másnéven on-site SEO a saját weboldalunk tartalmára és annak optimalizáltságára vonatkozik.


Egy weboldal esetében ezeknek az elemeknek az optimalizálására kell törekedni:

  1. elsődleges kulcsszó (primary keyword)
  2. oldal címe (title)
  3. weboldal URL-je
  4. címsorok (headingek: H1, H2)
  5. meta leírás (meta description)
  6. képek címe (image title), alt text
  7. maga a tartalom (paragrafusok, bekezdések, szöveg)

Magyarországon  sokszor már tartalmi keresőoptimalizálás és SEO elemzés segítségével is a keresők első oldalára kerülhetünk.

 

Off-Page SEO

Az off-page, vagy más néven off-site SEO azokat a tevékenységeket és SEO faktorokat tartalmazza, amelyek az oldalunkon kívül történnek, de a mi oldalunkra vannak hatással.


Ide tartoznak az alábbi elemek:

  • Mennyi link (backlink) mutat a weboldalunkra?
  • Ezek a linkek mennyire hiteles oldalakról jönnek?
  • Milyen a hivatkozás szövege az adott linknél?
  • Mennyire hatékony a linképítés?

Általánosan igaz, hogy minél több hiteles és releváns hivatkozásunk van más oldalaktól, annál jobb helyezést fogunk elérni a Google rangsorában. Ha tehát van egy oldal, aminek 1 linkje van egy gyenge weboldalról, és van egy másik, aminek 12 linkje van, akkor az utóbbi fog jobban szerepelni a találatok között.  A fenti 3 elemet egy audit keretében érdemes mindig leellenőrizni.

A keresőoptimalizálás alapjai SEO 3 - Hireink.hu

Google rangsor

A Google és a többi kereső számos, akár több száz faktort is figyelembe vesz, amikor kialakítja a találatok végső rangsorát. A Google rangsorolása függ attól is, hogy milyen böngészőt (Mozilla, Chrome, Safari stb.) használunk, a böngészési előzményektől is, de akár a földrajzi elhelyezkedésünk is (ország, város stb) befolyásolhatja. Ebből a szempontból nehéz általános helyezéseket meghatározni.

Hirdetés
Profiwebmester.hu - hireink.hu

Ennek ellenére különböző eszközökkel ellenőrizhető, hogy a legtöbb felhasználó számára az adott kifejezésre milyen helyen szerepel a találatunk. Erre az egyik legjobb megoldás a Google saját eszköze, a Search Console (korábban Webmester Eszközök néven volt ismert), amely 90 napra visszamenőlegesen megmutatja a Google rangsorában elfoglalt helyünket egy adott kulcsszóra.


Az elmúlt években, 2000 óta a Google számos algoritmus frissítést kiadott. Ezek közül ezek voltak a legjelentősebb algoritmus update-k az elmúlt 5 évben:

  • 2016. február 23.: Adwords-Shakeup: Eltűntek a jobb oldali hirdetések, az organikus találatok felett maximum 4 hirdetés jelenhet meg.
  • 2015. október 26.: Rankbrain: A Google felfedte, hogy egy okos, tanuló algoritmus (machine learning algorithm) is megjelent, mint 3. legfontosabb rangsorolási tényező.
  • 2015. április 22.: Mobile Update (Mobilgeddon): A Google bejelentette, hogy a mobilbarát weboldalak előnyt élveznek a rangsorban. Azok az oldalak, amelyek mobilról nehezen olvashatóak, hátrébb sorolódnak a mobilos keresések során.
  • 2014. augusztus 6.: HTTPS/SSL frissítés: Bejelentésre került, hogy a titkosítással ellátott weboldalak enyhe előnyt fognak élvezni innentől kezdve a Google rangsorában. A frissítés kezdeti hatásai ellentmondásosak voltak.
  • 2013. augusztus 20.: Hummingbird: Ebben az algoritmusfrissítésben a Google tovább fejlesztette a szemantikus keresés (semantic search) és a Knowledge Graph működését.
  • 2012. április 24.: Penguin (Pingvin): Ebben az algoritmus frissítésben a Google a gyenge minőségű oldalkról származó linkeket büntette. Ezt a kezdeti szakaszban “Webspam Update”-nek is hívták. A Penguin frissítés főként az off-page keresőoptimalizálás területére vonatkozott.
  • 2011. február 23.: Panda: A Google ebben a frissítésben támadta meg azokat az oldalakat, amelyek gyenge minőségű, jellemzően adott kulcsszavas keresésekre célzott tartalmat gyártottak. Ez az update volt az egyik legjelentősebb az összes közül, azóta több mint 20 frissítés jött ki a Google Pandával kapcsolatban. A Panda frissítés főként az on-page, tartalmi keresőoptimalizálás területére vonatkozott.


  Hireink.hu    Petrován Pál  


Iratkozz fel a Hireink.hu nyereményjátékára, majd oszd meg ezt a cikket a Facebookon, és nyerd meg a

200 ezres ajándékunkat


továbbá, ha a cikkben szereplőtől veszel igénybe szolgáltatást, vagy ha Te magad is kérsz hasonló jellegű cikket, megnyerheted az

1 milliós fődíjunkat is!



A nyereményjáték elindításához kattints a Feliratkozásra!


FELIRATKOZÁS

 

A nyereményjátékra történő feliratkozásodról és a további részletekről, megerősítő emailben tájékoztatunk! Ne felejtsd el megosztani ezt a cikket, mert különben nem vehetsz rész a nyereményjáték sorsolásán!!!

 

Érdekesnek találtad cikkünket?
Legyél te is a támogatónk!


A Hireink.hu támogatási programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek hozzánk és támogatásukkal segíthetik, hogy hírszerkesztői, blogírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogasd te is a politika és bulvár mentes pozitív harek folyamatos megjelenését. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhatsz a minőségi hírszolgáltatáshoz!


„Régóta olvasom a Hireink.hu-t és a cikkei között minden nap találok érdekfeszítőt!” V. Henrietta - Támogató


„Jó látni, hogy van olyan híroldal is, ahol a korrekt tájékoztatás a legfontosabb, és nem a bulvár vagy a politika uralja a cikkeket. Köszönöm.” N. Tamás - Támogató


Csatlakozz programunkhoz, támogasd munkánkat egyszeri vagy rendszeres hozzájárulással!

 

 

Támogatom a Hireink.hu-t

 

A weboldal támogatója a MarketingMentorod.hu - Az automatikusan működő marketing rendszer!


A weboldal támogatója a radarhirdeto.hu hirdető oldal.
Radar Hirdető Rendszer Hirdetésfeladás itt - Itt mindenki hirdet! - Itt mindenki hirdethet! - radarhirdeto.hu


Hireink.hu
- Politika és bulvár mentes, pozitív híroldal.


Figyelem! Az itt látható cikk másolása és tartalmának megjelenítése más weboldalakon csak abban az esetben lehetséges, ha ennek a cikknek, mint forrásnak a pontos megjelenítése is megtörténik. Ellenkező esetben nem járulunk hozzá más weboldalakon történő megjelentetéséhez!

Ha érdekesnek találtad, kérlek oszd meg másokkal is! Köszönöm!

 

Töltsd le ingyenes tanulmányunkat, amiből megtudhatod...


Hogyan csábíthatod magadhoz még akár a konkurensed vevőit is?

OKÉ, LETÖLTÖM



Figyelem! Ha neked túl sok a vevőd, akkor ez nem neked szól! Jobb ha nem tudod meg, mások hogyan fogják elcsábítani a vevőidet! Ha ezt a szöveget nem akarod többé látni, kattints ide:

KÖSZÖNÖM, NEM ÉRDEKEL