Hogyan válaszd ki a céged alapszíneit?

Hogyan válaszd ki a céged alapszíneit? - Hireink.hu

A színek megfelelő megválasztása nagyon fontos szempont a marketingben. Amikor márkaépítésbe kezdünk a színek érzelmi hatásainak figyelembe vétele bizony elengedhetetlen!

Tudtad azt, hogy egyes híreink akár 3.200 weboldalon is megjelenhetnek és akár 300.000 embert, céget is elérhetnek?
További információkért keresd hírszerkesztőnket! Kattints ide!

A megfelelő színek megválasztása már a logónk tervezésénél kezdődik, mert a vásárlóink azonosítanak minket vele. A színek erős pszichológiai hatást érnek el, az emberek viselkedésében és döntésükben is. Sokszor a szín az egyetlen oka, hogy a látogató megvásárolja a termékünket, hiszen a márka egyik legfontosabb eleme a vizuális megjelenés.

Mielőtt elkezdjük a márkaépítést érdemes áttanulmányozni, hogy milyen pszichológiai következményei lehetnek egy-egy színnek. Amit már a weboldalunk kialakításánál, vagy egyik reklámkampányunk felépítésénél használni tudunk, de még egy bloghoz kapcsolt kép színével, is lehet hatni az olvasókra. A színek hatása a marketingben, nem elhanyagolható szempontok és a konverzió növelésében is hatalmas segítségünkre lehet, ha játszunk a megfelelő színekkel.

Hogyan válaszd ki a céged alapszíneit? 1 - hireink.hu

Számos kutatással arra az eredményre jutott, hogy az emberek több mint 90%-a vásárlás előtt megnézi a honlapon a termékek vizuális megjelenését, majd utána dönti el, hogy vásárol-e.  Ebben a fázisban látja a termék színét, kinézetét, és a színek érzelmi hatása befolyásolja a döntésükben. Ez után következik, ha van személyes találkozás, a termék textúrája, a hangok, illatok vizsgálata, de ezekre márt csak néhány százalék marad. A színek játékával hatni tudunk az elméjére és itt dől el, hogy vásárlónk lesz-e.  Ezért jó ha tisztába vagyunk a színek pszichológiai hatásaival, hiszen ha rosszul választunk, a vállalkozásunk már kezdésnél hátrányból indul.

Természetesen, ha azt akarod, hogy az üzlethelységed, a céged központja a lehető legjobb pszichológiai hatást érje el, érdemes olyan dekoratőrrel bízni ezen feladatok megoldását, aki pontosan tudja ennek jelentőségét. Rengeteg dekoratőr létezik, közülük a több mint 30 éve tevékenykedő Szakál Tamás tűnik ki, aki ráadásul még a logó tervezést is ajándékba adja az új ügyfeleinek! Róla itt olvashatsz bővebben: Hogyan vált valóra egy álom!

 

A színek pszichológiai hatása marketing szempontból


Vannak, akik még mindig alábecsülik a színek jelentőségét és úgy gondolják nem fontos a színek pszichológiai hatásaira figyelni. Ők csak a látványra mennek, és nem veszik figyelembe, mit közvetítenek a színek valójában, a tudatunk alatt. Pedig a színek érzelmi hatása óriási, hiszen még a hangulatunkat is képesek befolyásolni. Egyes színek látványától boldogabbak, kreatívabbak, éhesebbek, ingerültebbek, vagy éppen figyelmesebbek leszünk és ez nem más, mint a színek érzelmi hatása.

Éppen ezért rendkívül fontos, hogy amikor megbízol valakit a weboldalad elkészítésével, győződj meg róla, hogy ők is tisztában vannak-e ezekkel a rendkívül fontos dolgokkal. Itt kiváló megoldás lehet számodra a Profiwebmester.hu csapata, akik nem csak programozók, hanem köztük van marketingben jártas személy is, és a megfelelő design elemek megtervezésénél sok esetben együtt dolgoznak Szakál Tamás dekoratőrrel.

Hirdetés
Profiwebmester.hu - hireink.hu

 

A jó reklám az érzelmekre hat, így a színekkel is az érzelmeinket manipulálják a valóságban.



Nézzük a legfontosabb pszichológiai hatásokat:

  • A nők kedvenc színe a kék, a lila és a zöld szín. Viszont nem szeretik a szürke, a narancssárga és a barnát. Sokan meglepődnek ezen, mert úgy gondolják, hogy a nők kedvenc színe a rózsaszín, de csak kis hányadának a kedvence.
  • A férfiak kedvenc színe a kék, zöld, fekete, viszont nem szeretik a narancssárga, lila és a barnát.
  • A cselekvésre felhívó gombok, amik magas konverziót produkálnak: piros, narancs, zöld, sárga.
  • Amely színek viszont nem jól teljesítenek, azok a sötét színek, a fekete, sötétszürke, barna, lila, ezek nagyon alacsony konverzió arányokkal rendelkeznek.
  • Használjunk erős kontrasztokat, a könnyebb olvashatóság érdekében, vagy ha egy tárgyra szeretnénk irányítani a figyelmet.
  • A világosabb színek arra is képesek, hogy jobban érezzék magukat a látogatók, így ennek hatására, nagyobb kedvel fognak vásárolni.
  • Viszont ha nagyobb információ halmazt szeretnénk átadni az oldalunkon, akkor a sötétebb színek a jobb választások, mert megkönnyíti az olvasóknak az adatok feldolgozását.
  • A kék színt használják a legtöbben és a leggyakrabban a weboldalakon és a marketingben az egész világon.

 

A különböző színek érzelmi hatása

 

Hogyan válaszd ki a céged alapszíneit? 2 - hireink.hu
_______________________________________

A piros szín

____

—  Az egyik leggyakrabban használt szín a marketingben, nagy világcégek előszeretettel használják.
—  Érzelmi hatása, hogy növeli az étvágyat, a szenvedélyt és a szeretetet szimbolizálja.
—  Az izgalomhoz, sürgősségi érzés kialakulásához segít hozzá, ami nagyon jó választás egy időkorlátos hirdetéshez.
—  A marketingben még elismerték azt is, hogy növeli a pulzusszámot, ezért vásárlásra ösztönző hatása van.
—  Kapcsolatba hozható még a túléléssel, éberséggel, biztonsággal.
—  Mivel a piros szín étvágygerjesztő hatással bír, nem véletlenül használják, szinte minden nagyobb étteremláncnál Magyarországon is.
—  A McDolnald’s a sárga – piros színnel, egyszerre felkelti a gyermekek érdeklődését, az étvágyunkat növeli és a sürgetés érzését közvetíti. Valószínű a zöld színnel nem lenne ekkora sikere és nem érné el ezt a hatást.
—  Piros logót használó cégek: Coca Cola, KFC, Ray-Ban, Burger King, Lego, Pinterest

 

 

Hogyan válaszd ki a céged alapszíneit? 3 - hireink.hu
_______________________________________

A kék szín

____

—  A kék a bizalom, a hűség színe és nyugalmat áraszt.
—  Ez a szín a víz jelképe és az erősebb nem kedvelt színe, amit ki is használnak, férfiaknak szóló termékeknél, szolgáltatásoknál.
—  Növeli a termelékenységet, így előszeretettel használják irodákban.
—  Biztosítja a biztonságot és a megbízhatóságot a márkában, így a legnagyobb közösségi médiák is ezt a megbízhatóságot sugalló színt használják. (Facebook, Twitter, Linkedin.).
—  Nagy bankok is erre a bizalmi érzésre építenek, amit ez a szín nyújt. (VISA)
—  Kimutatták, hogy a megkötésre váró üzletek 15%-kal sikeresebben záródnak, ha a kék szín szerepel valamilyen formában benne.
—  Viszont a kék színt nem tanácsos, élelmiszernél használni, mert ezt a színt az evolúció során a méreggel társítják, ezért nincs is sok kék színű ételünk. ( például áfonya, kék szilva)
—  A diétához is ezt a színt használják, ezzel akadályozzák meg, hogy sokat együnk és így sikeresebb lesz a fogyókúránk.
—  Érzelmi hatása: csillapítja az étvágyat és nyugalmat áraszt, a megbízhatóság színe.
—  Kék logót használó cégek: Ford, Wolksvagen, WordPress, IBM, Nasa

 

 

Hogyan válaszd ki a céged alapszíneit? 4 - hireink.hu
_______________________________________

A zöld szín

____

—  A zöld szín a természethez, az egészséghez, a nyugalomhoz kapcsolódik.
—  A természethez való viszonya egyértelmű, ezért nem véletlen, hogy a környezetvédelemmel foglalkozó cégek, alapszíne.
—  Maga a “zöld” szó is környezettudatosságot fejez ki.
—  Mivel megnyugtató ereje is van, kórházakban orvosi rendelőkben használják és nemcsak a szorongást, hanem képes még a depressziót is csökkenteni.
—  Sok üzletben is megnyugtató érzést keltő hatása miatt használják.
—  A zöld olyan szín, ami a kreativitást is képes növelni.
—  A zöld szín a narancs mellett, egy tökéletes cselekvésre felhívó gomb, hiszen kitűnik a háttérből és sokáig emlékezünk rá.
—  Zöld színű logót használó cégek: BP, Animal Planet, Starbooks, XBOX

 

 

Hogyan válaszd ki a céged alapszíneit? 5 - hireink.hu
_______________________________________

A lila szín

____

—  A lila szín a bölcsesség, a siker, a gazdagság, tisztelet és a luxus színe a pszichológiában.
—  Marketing szempontból nyugtató hatása is van, ezért használják az öregedést gátló szépségtermékeknél.
—  A lila szín a kék és a piros kevert színe és tökéletes egységet alkot.
—  A kék a biztonság és a piros szín energiájának a keveréke, a luxus márkák legelterjedtebb színe.
—  Nem véletlen, hogy évszázadokkal ezelőtt élt uralkodóknál, a palást színe is gyakran volt lila, amivel hatalmukat fejezték ki.
—  A lila szín hatása, a zöld színhez hasonlóan, hogy ösztönzi a kreativitást és a problémamegoldó képességet is.
—  Egyik legismertebb lila márka a Milka.

 

 

Hogyan válaszd ki a céged alapszíneit? 6 - hireink.hu
_______________________________________

A sárga szín

____

—  A sárga nagyon vidám szín és optimizmust, energiát fejezhetünk ki vele.
—  Növeli a mentális folyamatokat, az emlékezetet, a gondolkodást, a figyelem összpontosítást és ösztönzi a kommunikációt is.
—  A sárga szín odavonzza a tekintetet, mert kitűnik a tömegből.
—  A marketingben a fiatalosság, optimizmusa miatt gyakran használják.
—  Kutatások bebizonyították, hogy a csecsemők is erre a színre reagálnak először, ezért nagyon sok bébi játék gyártó cég, használja.
—  Viszont a túl sok sárga szorongást okoz, ezért meg kell tartani az egyensúlyt annak használata közben.
—  A sárga stimulálja az agyat, talán ezért nevezik a figyelmeztetés színének is, használják a figyelmeztető tábláknál, pl csúszós padló.
—  A sárga szín pszichológiái hatása szorosan kötődik az emlékekhez és általában nem szoktuk a szobánk falát sárgára festeni. Sárga ruhát is ritkán veszünk a boltba, mert nem kötődik semmilyen pozitív emlékünk ehhez a színhez.
—  A sárga színt használó cégek: Ikea, Shell, Mc Donalds, DHL

 

 

Hogyan válaszd ki a céged alapszíneit? 7 - hireink.hu
_______________________________________

A narancs szín

____

—  A narancssárga szín boldogságot sugároz, vidámnak és magabiztos márkának tartják.
—  A szín lelkesedést, melegséget, és izgalmat közvetít és óvatosságra is int.
—  A marketingben ez agresszivitást vált ki és a vásárlókat cselekvésre buzdítja.
—  Ezért sokszor használják ezt is a feliratkozó gombok színénél, mert nagyobb konverziót lehet elérni vele.
—  Mivel sürgősséget sugall és kitűnik az oldalon, így jobban észrevehető és azonnali cselekvésre ösztönöz.
—  A narancs ösztönzi a testmozgást, a versenyszellemet és a bizalmat, erősíti a csapatszellemet és az optimista érzelmekre hat, ezért sok sportcsapat használja a logójában, mezében.
— A narancs szín a színek pszichológiája szerint, még a megfizethetőséggel és a kedvező árral is társítható, így kuponoldalak használják előszeretettel.
—  Míg a narancs az olcsó szín, addig a fekete a drága.
—  Ezért ha az ajánlatunk nagyon kedvező, vagy szeretnénk, hogy olcsónak tűnjön, akkor bátran használjuk az árak feltüntetésére.
—  Viszont a weboldalunkon takarékoskodjunk vele, mert ezt a meleg színt, nagyobb dózisban, túlterhelő lehet, nem véletlen a nők és a férfiak is ezt a színt választották a “nemszeretem” színnek.
—  Narancssárga színű logót használó cégek: Fanta, Nickelodeon, ING Bank

 

 

Hogyan válaszd ki a céged alapszíneit? 8 - hireink.hu
_______________________________________

A fekete szín

____

—  A fekete szín a rejtély a hatalom, a merészség, az elegancia és a hagyományok színe.
—  Erre a színre a kifinomultság is jellemző, ezért elegáns tárgyak értékesítésénél használják, például magas minőségű kozmetikumok csomagolásának is a színe.
—  Túl sokat használva viszont a hatalom miatt már negativitást, elnyomást fejez ki és nyomasztó lehet.
—  Az Adidas is előszeretettel használja, hiszen a brand-jük része ez a karakteres szín, és mindenki ismeri a világon a három fekete csíkot, ami a márkanév nélkül is ismert. A fiatalok motiválására választották az elején, hogy aktívan részt vegyenek az atlétikai sportban.
—  Ha nagy értékű luxuscikket szeretnénk értékesíteni a webhelyünkön, akkor a fekete egy ideális választás.
—  A fekete színre épülő cégek: Gucci, Chanel, Adidas, Nike, Puma

 

 

A fehér szín

____

—  A fehér színről sem feledkezzünk, meg, ez máig vitatott téma, hogy színnek számít-e.
—  A tisztaság, az egyszerűség, a biztonság színe.
—  Ha semleges hátteret szeretnénk elérni a fehér a legjobb választás, hiszen a legerősebb kontrasztot érhetjük el vele.
—  Kuponok, árengedmények használatánál elengedhetetlen.
—  Sok tökéletesen megtervezett weboldal sok fehér színt használ, hiszen a szabadságérzet és a tágasságot tudjuk megteremteni vele.
—  Mivel a tisztaság, a frissesség színe, ezért a kreativitásra is kedvezően hat, ezért használják is gyakran az irodákban.
— Az egyik legismertebb fehér színt használó márka az Apple és ez a színvilág a termékei színén köszön vissza.


Ha a színek pszichológiai hatásait figyelembe vesszük, akkor sokkal több van a vizuális megjelenésen túl, egy reklámban, mint hinnénk. Ezért nagyon fontos a megfelelő szín kiválasztása, hogy hatékony legyen a márkaépítés.

Soha ne feledjük el: a vásárlóink szempontjából nem mindegy, hogy milyen a hangulata, mekkora a bizalma és hogy ezt a tudatalattijuknak miként közvetítik a színek.


  Hireink.hu    Petrován Pál  


Iratkozz fel a Hireink.hu nyereményjátékára, majd oszd meg ezt a cikket a Facebookon, és nyerd meg a

200 ezres ajándékunkat


továbbá, ha a cikkben szereplőtől veszel igénybe szolgáltatást, vagy ha Te magad is kérsz hasonló jellegű cikket, megnyerheted az

1 milliós fődíjunkat is!



A nyereményjáték elindításához kattints a Feliratkozásra!


FELIRATKOZÁS

 

A nyereményjátékra történő feliratkozásodról és a további részletekről, megerősítő emailben tájékoztatunk! Ne felejtsd el megosztani ezt a cikket, mert különben nem vehetsz rész a nyereményjáték sorsolásán!!!

 

Érdekesnek találtad cikkünket?
Legyél te is a támogatónk!


A Hireink.hu támogatási programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek hozzánk és támogatásukkal segíthetik, hogy hírszerkesztői, blogírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogasd te is a politika és bulvár mentes pozitív harek folyamatos megjelenését. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhatsz a minőségi hírszolgáltatáshoz!


„Régóta olvasom a Hireink.hu-t és a cikkei között minden nap találok érdekfeszítőt!” V. Henrietta - Támogató


„Jó látni, hogy van olyan híroldal is, ahol a korrekt tájékoztatás a legfontosabb, és nem a bulvár vagy a politika uralja a cikkeket. Köszönöm.” N. Tamás - Támogató


Csatlakozz programunkhoz, támogasd munkánkat egyszeri vagy rendszeres hozzájárulással!

 

 

Támogatom a Hireink.hu-t

 

A weboldal támogatója a MarketingMentorod.hu - Az automatikusan működő marketing rendszer!


A weboldal támogatója a radarhirdeto.hu hirdető oldal.
Radar Hirdető Rendszer Hirdetésfeladás itt - Itt mindenki hirdet! - Itt mindenki hirdethet! - radarhirdeto.hu


Hireink.hu
- Politika és bulvár mentes, pozitív híroldal.


Figyelem! Az itt látható cikk másolása és tartalmának megjelenítése más weboldalakon csak abban az esetben lehetséges, ha ennek a cikknek, mint forrásnak a pontos megjelenítése is megtörténik. Ellenkező esetben nem járulunk hozzá más weboldalakon történő megjelentetéséhez!

Ha érdekesnek találtad, kérlek oszd meg másokkal is! Köszönöm!

 

Töltsd le ingyenes tanulmányunkat, amiből megtudhatod...


Hogyan csábíthatod magadhoz még akár a konkurensed vevőit is?

OKÉ, LETÖLTÖM



Figyelem! Ha neked túl sok a vevőd, akkor ez nem neked szól! Jobb ha nem tudod meg, mások hogyan fogják elcsábítani a vevőidet! Ha ezt a szöveget nem akarod többé látni, kattints ide:

KÖSZÖNÖM, NEM ÉRDEKEL